Digital Word of Mouth
Celou skupinu virálního marketingu na internetu lze z jistého úhlu pohledu označit jako DWOM (Digital Word of Mouth)[1]. Tedy jako online verzi klasického Word of Mouth. Jako formy DWOM, které se mohou samozřejmě i mísit – vše dle potřeb konkrétní komunikace, můžeme označit [Janouch, 2010, s. 272-273]:
- Buzz marketing – hlavním cílem je vyvolat rozruch kolem propagovaného s účelem šíření povědomí o značce.
- Viral marketing – šíření poutavých zpráv pomocí e-mailů, blogů, diskusí, ICQ, SMS, YouTube, Facebook, aj. Viral můžeme specifikovat jako vše, co obsahuje reklamní sdělení, je rozesláno e-mailem nebo jinou elektronickou formou a je natolik zajímavé, že si příjemce najde čas a pošle tuto zprávu svým přátelům [Frey, 2008, s. 67-74].
- Community marketing – snaha o pozitivní ovlivnění specializované společnosti za účelem vzbuzení zájmu o naši značku.
- Grassroots marketing – získání dobrovolníků za účelem ovlivňování ostatních (nikoliv multi-level marketing)
- Evangelist marketing – podpora „misionářů“ (přesvědčených spokojených zákazníků) tak, aby se v našem zájmu zhostili aktivního šíření slova.
- Product Seeding – představení produktu v pravý čas vlivným jedincům.
- Influencer marketing – rozpoznání klíčových postav, komunit, názorových vůdců a vytvoření pozitivního pohledu na naše produkty s předpokladem, že budou schopni ovlivňovat názory ostatních.
- Cause marketing – řešení sociálních problémů, které vytvoří pozitivní vnímání u specifické skupiny zákazníků.
- Conversation creation – poutavá forma komunikace často založená na vtipu, která má vyvolat WOM/DWOM.
- Brand blogging - tvorba blogů, účast v nich i diskusích cizích blogů, v duchu otevřené a průhledné komunikace.
- Referral programs – specifické nástroje vytvořené pro možnost předávání referencí známým (např. tlačítko „like“ na Facebooku).
Virální marketing je možné dělit z různých hledisek. Například Petr Stuchlík ve své knize rozebírá pohled B. Rohrbachea, kdy se viral dělí dle aktivity a pozitivity jednotlivých sdělení. Setkat se tedy můžeme i s pojmy jako jsou Value Viral, Guile Viral, Spiral Viral, Vile Viral a dalšími [Stuchlík, 2002, str. 158-160]. Pro naše potřeby však považuji za dostačující přehled výše, dalšími se tedy nebudeme zabývat.
[1] Marketing journal.cz. WOM a DWOM – bratr a sestra nebo otec a syn? [online]. Last updated 2010-01-28 [cit. 2010-10-16]. Dostupný z WWW: <http://www.m-journal.cz/cs/public-relations/aplikovane-pr/wom-a-dwom---bratr-a-sestra-nebo-otec-a-syn__s388x6091.html>.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno : Computer Press, 2010. 304 str. ISBN 978-80-251-2795-7.
STUCHLÍK, Petr; DVOŘÁČEK, Martin. Marketing na internetu. Praha : Grada Publishing, 2002. 248 str. ISBN 80-247-0201-0.
in
RAMBOUSKOVÁ, Dana. Internet a jeho marketingově komunikační možnosti : Diplomová práce. Vysoká škola finanční a správní, o. p. s. Praha : 2011. 105 str.
Komentáře
Přehled komentářů
Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
loli girl
(Denisbeaup, 23. 3. 2023 20:11)
Lolita Girls Fuck Collection
loli girl foto video cp pthc:
xref.ws/QXpRpB
bre.is/gfox9Qaa
Оправдание по вере
(KevinShuri, 23. 3. 2023 11:31)Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
best cardholder video her
(Walterfum, 23. 3. 2023 2:43)best cardholder video here https://www.youtube.com/watch?v=_6SbaPRllxM
Оправдание по вере
(KevinShuri, 23. 3. 2023 1:53)Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
Cool + for the post
(KzqazrdDremE, 22. 3. 2023 19:31)very interesting, but nothing sensible
best cardholder video her
(Walterfum, 22. 3. 2023 19:11)best cardholder video here https://www.youtube.com/watch?v=wNXH0FoPGqg
Cool, I've been looking for this one for a long time
(Kazkzrdpam, 22. 3. 2023 16:44)Thanks for the post
best cardholder video her
(Walterfum, 22. 3. 2023 15:36)best cardholder video here https://www.youtube.com/watch?v=_6SbaPRllxM
Чай и кофе по дешевым ценам в Киеве
(tea.kiev.ua, 22. 3. 2023 10:00)
Устали от обычных напитков и хотите попробовать что-то новое и незабываемое? Добро пожаловать на https://tea.kiev.ua - ваш гид в мир настоящих вкусов чая и кофе!
Мы предлагаем широчайший ассортимент качественных чайных и кофейных сортов со всего мира, доступных оптом и в розницу. От классических черных и зеленых чаев до экзотических фруктовых и травяных смесей, а также от прекрасных арабик и робуст до уникальных купажей.
Зачем искать где-то еще, когда все лучшее собрано на одном сайте? Для вашего удобства мы предлагаем:
- Удобную и быструю доставку по всей Украине;
- Привлекательные цены для оптовых и розничных покупателей;
- Отзывы и рекомендации от наших многочисленных довольных клиентов.
Откройте для себя мир уникальных ароматов и восхитительных вкусов на https://tea.kiev.ua! Ваше новое любимое чаепитие или кофейное удовольствие ждут вас уже сегодня. Подарите себе и своим близким незабываемые моменты радости и уюта вместе с нами!
Оправдание по вере
(KevinShuri, 22. 3. 2023 8:52)Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
best cardholder video her
(Walterfum, 22. 3. 2023 4:47)best cardholder video here https://www.youtube.com/watch?v=_6SbaPRllxM
Оправдание по вере
(KevinShuri, 22. 3. 2023 0:26)Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
best cardholder video her
(Walterfum, 21. 3. 2023 23:38)best cardholder video here https://www.youtube.com/watch?v=wNXH0FoPGqg
Оправдание по вере
(KevinShuri, 21. 3. 2023 9:25)Оправдание по вере https://dzen.ru/video/watch/6417d618bcbe4c49d67df558
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
Оправдание по вере
(KevinShuri, 23. 3. 2023 21:22)